Vítejte v Ořechu! Ořech je kolekce receptů a dalších zbytečností.

Štítky

středa 29. března 2017

Burákové sušenky s brambůrky

Moje máma byla fajn máma, a už od mala se nám snažila dát dobrý základ. Až do 8 let jsem neměla zdání, co je to Cola nebo jak chutnají brambůrky, a na televizi jsem se mohla dívat jenom v úterý ráno, když dávaly Kuřátka. Místo toho jsem pila bylinkový čaj Bancha, kladívkem rozbíjela vlašské ořechy, které jsem sesbírala pod stromem na zahradě, a četla knihu o staroegyptských bozí. Když jsem pak měla možnost jíst brambůrky a pít colu, vůbec mi to nechutnalo, protože jejich chutě byli tak intenzivní, až mě bolely na jazyku, a všechny televizní pořády mi připadaly tak tupé, jako moje kladívko na ořechy. Po prvním párku v rohlíku, který jsem snědla, když mi bylo 12, jsem zvracela ve školní knihovně do umyvadla, protože jsem ani nestačila dojít na záchod.

A díky bohu za to. Můj odpor k limonádám, brambůrkům, párkům v rohlíku a podobně mi odebral z dlouhého seznamu k odvykání pár položek v době, kdy jsem se rozhodla přestat být prase.

Bohužel nemůžu říct totéž o cukru. Na svojí závislost na cukr myslím vždycky, když slyším písničku "Impossible" od Ed Sheeran, a krmím jí nadále, když peču sušenky a musím udělat dvojitou porci, protože půlku těsta sním už v procesu výroby.
A miluju je natolik, že se do nich vůbec, ale vůbec, neštítím naházet nějaký brambůrky. (Konec konců, brambora je taky jenom zelenina žeano).



Brambůrky samozřejmě být nemusí. Většinou dělám půlku těsta s brambůrky a půlku bez. Sušenky bez brambůrků hezky drží tvar a lépe vypadají, sušenky s brambůrky se můžou trošku drolit, ale co jim chybí na vzhledu doženou na chuti. Dodají sušence extra křupavou texturu a slaný podtext. 

Suroviny:
na asi 40 sušenek (úctyhodná prasečí porce pro jednu osobu)

Základní těsto
  • 2 s půl hrnku celozrnné mouky
  • 2 lžičky jedlé sody
  • 3/4 lžičky mořské soli
  • 1 a půl hrnku třinového cukru
  • 1 hrnek rafinovaného kokosového oleje
  • 1 hrnek burákového másla
  • 1/4 hrnku studené vody
  • 1 lžice molasy (jiné tekuté sladidlo jako med nebo sirup z agáve bude taky fungovat)
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 2 hrnky na hrubo rozdrcených slaných brambůrků
Předehřejte roubu na 190 stupňů.
Ve střední misce smíchejte mouku, sodu, sůl. Odložte stranou.
V misce od mixéru, anebo ve normální velké misce v případě, že používáte ruční mixér, zkombinujte cukr, kokosový olej a burákové máslo až vznikne krémové těsto. 
Přidejte vodu, melasu, vanilku. Potom s mixérem nastaveným na nejnižší rychlost postupně přidávejte směs s moukou. Nakonec lehce vmíchejte brambůrky. 
Vytvořte kuličky a rozprostřete je po plechu vyložených pečícím papírem, každou z nich lehce stlačte do placky. Můžeme použít vidličku, aby na povrchu sušenky byla čárkovaná textura.
Pečeme 13-15 minut.

Zdroj: Skinny Bitch In the Kitch



A její kámoš brambůrková sušenka
Sušenka bez brambůrků








Žádné komentáře:

Okomentovat